timo&julien

Míg az egyik szabad és intuitív, addig a másik alapos és hagyománytisztelő. Két lelkes szakács. Egy konyhában.

Címkék

áfonyalekvár (1) afrikai harcsa (2) alma (1) almás (1) bacon (4) bagett (3) bárány (2) belsőségek (1) boquet garni (1) bouquet garni (1) brazil dió (1) brokkoli (1) buggyantott tojás (1) bukta (1) burgonya (1) camembert (1) capellini (4) cézársaláta (1) chili (2) crostini (4) csiga (1) csiperke (1) csipsz (1) csirke (2) csirkemáj (1) csirkemell (3) csirkeszárny (1) csülök (1) cukkini (1) desszert (1) dió (1) édesburgonya (1) előétel (2) endívia (1) erdei gomba (3) falatkák (1) fasírozott (1) fasírozott töltelék (1) fehérbor (1) fehércsokoládé (1) feketekagyló (1) flammkuchen (1) fokhagyma (1) fokhagymakrém (1) fokhagymaszósz (1) földimogyoró (1) főzött vaníliakrém (1) füstölt csülök (1) garnéla (3) gemelli (1) Giorgio Locatelli (1) gomba (5) gombóc (1) grana padano (1) grill (2) grillezett tarja (1) grissini (1) gyöngytyúk (2) gyümölcstorta (1) hagymalekvár (1) hal (1) harcsapaprikás (1) hátszín (1) horvátország (1) húsgombóc (1) Jamie Oliver (1) jamie tészta (1) juharszirup (1) kacsamáj (2) kacsamell (3) kapia paprika (1) kecskesajt (1) kékkagyló (1) kifli (1) kifliburgonya (1) kínai (1) kistücsök (1) konfitálás (1) konfitált (1) könyv (1) körte (3) krokett (1) kuszkusz (1) lángos (1) laskagomba (2) lazac (1) lekvár (3) lencse (1) lepény (1) lepényhal (1) leveles tészta (3) leves (1) libacomb (1) libamájpástétom (2) maghőmérő (1) máj (1) mák (1) mandula (1) marha (2) mascarpone (1) medvehagyma (6) medvehagymapaszta (1) méz (1) mézeskalács (1) mozzarella (1) muffin (4) nyelv (1) nyúl (1) olajbogyó (2) omlós tészta (1) padlizsán (2) paella (1) palacsinta (1) pangasius (1) paradicsom (1) paradicsomszósz (1) parmezán (4) párolt káposzta (1) pástétom (1) peperoni (1) petrezselyemgyökér (1) piskóta (1) pisztráng (1) póréhagyma (1) rebarbara (1) ricotta (1) rizottó (1) rizs (1) rizstészta (1) rókagomba (1) rozskenyér (1) sajt (1) sajtmártás (1) scarmoza (1) serrano sonka (1) sertés (2) sertés szűzpecsenye (1) (1) sous vide (1) spagetti (3) spenót (3) sült gesztenye (1) sült gyümölcsök (1) sült krumpli (1) sült paprika (1) sült tarja (1) sütemény (2) sütőtök (3) szardella (2) szardínia (1) szasimi (1) szelet (1) szilva (1) szilvás lepény (1) szilveszter (1) szójaszósz (3) sztroganoff (1) szűzpecsenye (1) tagliatelle (1) tapas (1) tarja (1) tempura (1) tengeri (1) tészta (2) tilápia (1) tócsni (1) tojás (3) tökmagolaj (3) töltött sütőtök (1) tonhal (1) torta (1) torta di mlele (1) tükörtojás (1) túrós (1) túrós csusza (1) vacsora (2) vajhal (1) vargánya (1) velő (1) vese (1) vesevelő (1) vörös tonhal (2) wok (3) zeller (1) zöldség (3) zöldségek (2) Címkefelhő

Bejegyzések

2009.12.05. 00:17 snaci

A vaswok dicsérete

Péntekenként már a munkahelyen is egyre többet beszélünk a kajákról – így volt most is –, és ezúttal éppen a wok volt soron. Én évekre félretettem a régi ikeás vaswokomat mondván, a kerámia főzőlaphoz mégiscsak jó nevű teflonos változat passzol. Nem bántja, nem karcolja, mégis tökéletes. De most elő kellett kotorni a garázsból a régit, mert kíváncsi voltam, mit tud. Nem teszem már vissza.

Hús, zöldség, tészta – ez volt az alapgondolat. A filézett csirkecomb mellett döntöttem, és annak ellenére, hogy tudtam, ez kicsit még későbbre teszi majd az amúgy is késői vacsora időpontját, egész combokat vettem, és én csontoztam ki. A húst – megszabadítva a bőrtől és a csontoktól tisztán fél kiló lett – diónyi darabokra vágtam, majd befűszereztem. A nemrég nyílt pécsi keleti fűszeresnél kipróbálásra vett tandori fűszerkeverékből (Tanduri Masalah) óvatosságból csak egy kávéskanálnyit tettem rá, de egy gerezd zúzott fokhagymával és egy kis frissen reszelt gyömbérrel, sóval, borssal, kevés olívaolajjal azért gazdagítottam az ízeket.

A felhevített wokban egy kevés mogyoróolajon julienre vágott sárgarépát, magyar kápia paprikát, egy darabka brokkolit, és egy nagy fej apróra vágott csiperkegombát pirítottam, majd sóval, borssal fűszereztem.
Főztem hatvan gramm capellini tésztát (vékony spagetti), de az előírt idő felénél leszűrtem, és félretettem.
A wokban megpirítottam a húst, és amíg egy kicsit pihent, egy kevés szójaszósszal készre főztem a tésztát, majd utána a zöldségeket is átmelegítettem, így minden elég melegen került a tányérra.
Nagyon jó volt dolgozni a hagyományos, nem teflonos wokkal, és az étel is ízletesebbre sikerült. Lesz még néhány próbálkozásom.
 
 

Szólj hozzá!

Címkék: csirke zöldség wok


A bejegyzés trackback címe:

https://timoandjulien.blog.hu/api/trackback/id/tr831575068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása