timo&julien

Míg az egyik szabad és intuitív, addig a másik alapos és hagyománytisztelő. Két lelkes szakács. Egy konyhában.

Címkék

áfonyalekvár (1) afrikai harcsa (2) alma (1) almás (1) bacon (4) bagett (3) bárány (2) belsőségek (1) boquet garni (1) bouquet garni (1) brazil dió (1) brokkoli (1) buggyantott tojás (1) bukta (1) burgonya (1) camembert (1) capellini (4) cézársaláta (1) chili (2) crostini (4) csiga (1) csiperke (1) csipsz (1) csirke (2) csirkemáj (1) csirkemell (3) csirkeszárny (1) csülök (1) cukkini (1) desszert (1) dió (1) édesburgonya (1) előétel (2) endívia (1) erdei gomba (3) falatkák (1) fasírozott (1) fasírozott töltelék (1) fehérbor (1) fehércsokoládé (1) feketekagyló (1) flammkuchen (1) fokhagyma (1) fokhagymakrém (1) fokhagymaszósz (1) földimogyoró (1) főzött vaníliakrém (1) füstölt csülök (1) garnéla (3) gemelli (1) Giorgio Locatelli (1) gomba (5) gombóc (1) grana padano (1) grill (2) grillezett tarja (1) grissini (1) gyöngytyúk (2) gyümölcstorta (1) hagymalekvár (1) hal (1) harcsapaprikás (1) hátszín (1) horvátország (1) húsgombóc (1) Jamie Oliver (1) jamie tészta (1) juharszirup (1) kacsamáj (2) kacsamell (3) kapia paprika (1) kecskesajt (1) kékkagyló (1) kifli (1) kifliburgonya (1) kínai (1) kistücsök (1) konfitálás (1) konfitált (1) könyv (1) körte (3) krokett (1) kuszkusz (1) lángos (1) laskagomba (2) lazac (1) lekvár (3) lencse (1) lepény (1) lepényhal (1) leveles tészta (3) leves (1) libacomb (1) libamájpástétom (2) maghőmérő (1) máj (1) mák (1) mandula (1) marha (2) mascarpone (1) medvehagyma (6) medvehagymapaszta (1) méz (1) mézeskalács (1) mozzarella (1) muffin (4) nyelv (1) nyúl (1) olajbogyó (2) omlós tészta (1) padlizsán (2) paella (1) palacsinta (1) pangasius (1) paradicsom (1) paradicsomszósz (1) parmezán (4) párolt káposzta (1) pástétom (1) peperoni (1) petrezselyemgyökér (1) piskóta (1) pisztráng (1) póréhagyma (1) rebarbara (1) ricotta (1) rizottó (1) rizs (1) rizstészta (1) rókagomba (1) rozskenyér (1) sajt (1) sajtmártás (1) scarmoza (1) serrano sonka (1) sertés (2) sertés szűzpecsenye (1) (1) sous vide (1) spagetti (3) spenót (3) sült gesztenye (1) sült gyümölcsök (1) sült krumpli (1) sült paprika (1) sült tarja (1) sütemény (2) sütőtök (3) szardella (2) szardínia (1) szasimi (1) szelet (1) szilva (1) szilvás lepény (1) szilveszter (1) szójaszósz (3) sztroganoff (1) szűzpecsenye (1) tagliatelle (1) tapas (1) tarja (1) tempura (1) tengeri (1) tészta (2) tilápia (1) tócsni (1) tojás (3) tökmagolaj (3) töltött sütőtök (1) tonhal (1) torta (1) torta di mlele (1) tükörtojás (1) túrós (1) túrós csusza (1) vacsora (2) vajhal (1) vargánya (1) velő (1) vese (1) vesevelő (1) vörös tonhal (2) wok (3) zeller (1) zöldség (3) zöldségek (2) Címkefelhő

Bejegyzések

2011.08.16. 22:18 snaci

Rizottó erdei gombákkal

Kaptam pár szem szép erdei gombát, amit szívesen készítettem volna el valami grillezett hús mellé, de vasárnap este lévén – gondolva a másnapi ebédre is – inkább a rizottó mellett döntöttem.

 
 
Először is feltettem főni egy nagy fazékba néhány csirke farhátat némi zöldséggel, hogy legyen elég alaplevem. A gombákat megtisztítottam és felszeleteltem. A vargányát meg kellett hámozni, mert már nem volt egészen friss, a rókagombát és a számomra ismeretlen – de megbízható forrásból származó – apróbb, barnás-feketés kalapút elég volt jól megmosni.
 
 
Egy fej hagymát egészen apróra kockáztam és egy kanálnyi vajon egy kicsit megpirítottam. Erre jött a gomba, plusz két gerezd felaprított fokhagyma, amit egy kis olívaolaj hozzáadásával szintén megpirítottam. Közben elkészült a gyors alaplé. Kivettem belőle két szál répát, és felkockázva a gombához tettem. Ehhez hozzáadtam a 400 gramm rizottónak való rizst, megsóztam, jól összekevertem, és lassú tűzön, az alaplé folyamatos adagolásával főzni kezdtem. Ahogy a rizs vette fel a levet, úgy pótoltam folyamatosan, míg készre nem főtt. Amikor elkészült, egy evőkanálnyi vajat és egy jó maréknyi frissen reszelt parmezánt kevertem hozzá. Ekkor jött az ízek igazítása sóval, némi borssal, majd a tálalás, amihez egy kis rozmaringágat használtam.
 
Hozzávalók:
 
• kb. fél kiló erdei gomba
• egy fej vöröshagyma
• két gerezd fokhagyma
• 400 gramm rizs
• kb. 1,5 liter csirke alaplé, benne répával
• két evőkanál (5-5 dkg) vaj
• egy jó löket olívaolaj
• egy marék frissen reszelt parmezán
• só, bors
 
 

2 komment

Címkék: rizottó erdei gomba


A bejegyzés trackback címe:

https://timoandjulien.blog.hu/api/trackback/id/tr363158982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anazar · http://konyhatunder.blogspot.com/ 2011.08.25. 20:36:17

De szívesen szétturnám azt a kupac rizst gombák után kutatva :-)))
süti beállítások módosítása