timo&julien

Míg az egyik szabad és intuitív, addig a másik alapos és hagyománytisztelő. Két lelkes szakács. Egy konyhában.

Címkék

áfonyalekvár (1) afrikai harcsa (2) alma (1) almás (1) bacon (4) bagett (3) bárány (2) belsőségek (1) boquet garni (1) bouquet garni (1) brazil dió (1) brokkoli (1) buggyantott tojás (1) bukta (1) burgonya (1) camembert (1) capellini (4) cézársaláta (1) chili (2) crostini (4) csiga (1) csiperke (1) csipsz (1) csirke (2) csirkemáj (1) csirkemell (3) csirkeszárny (1) csülök (1) cukkini (1) desszert (1) dió (1) édesburgonya (1) előétel (2) endívia (1) erdei gomba (3) falatkák (1) fasírozott (1) fasírozott töltelék (1) fehérbor (1) fehércsokoládé (1) feketekagyló (1) flammkuchen (1) fokhagyma (1) fokhagymakrém (1) fokhagymaszósz (1) földimogyoró (1) főzött vaníliakrém (1) füstölt csülök (1) garnéla (3) gemelli (1) Giorgio Locatelli (1) gomba (5) gombóc (1) grana padano (1) grill (2) grillezett tarja (1) grissini (1) gyöngytyúk (2) gyümölcstorta (1) hagymalekvár (1) hal (1) harcsapaprikás (1) hátszín (1) horvátország (1) húsgombóc (1) Jamie Oliver (1) jamie tészta (1) juharszirup (1) kacsamáj (2) kacsamell (3) kapia paprika (1) kecskesajt (1) kékkagyló (1) kifli (1) kifliburgonya (1) kínai (1) kistücsök (1) konfitálás (1) konfitált (1) könyv (1) körte (3) krokett (1) kuszkusz (1) lángos (1) laskagomba (2) lazac (1) lekvár (3) lencse (1) lepény (1) lepényhal (1) leveles tészta (3) leves (1) libacomb (1) libamájpástétom (2) maghőmérő (1) máj (1) mák (1) mandula (1) marha (2) mascarpone (1) medvehagyma (6) medvehagymapaszta (1) méz (1) mézeskalács (1) mozzarella (1) muffin (4) nyelv (1) nyúl (1) olajbogyó (2) omlós tészta (1) padlizsán (2) paella (1) palacsinta (1) pangasius (1) paradicsom (1) paradicsomszósz (1) parmezán (4) párolt káposzta (1) pástétom (1) peperoni (1) petrezselyemgyökér (1) piskóta (1) pisztráng (1) póréhagyma (1) rebarbara (1) ricotta (1) rizottó (1) rizs (1) rizstészta (1) rókagomba (1) rozskenyér (1) sajt (1) sajtmártás (1) scarmoza (1) serrano sonka (1) sertés (2) sertés szűzpecsenye (1) (1) sous vide (1) spagetti (3) spenót (3) sült gesztenye (1) sült gyümölcsök (1) sült krumpli (1) sült paprika (1) sült tarja (1) sütemény (2) sütőtök (3) szardella (2) szardínia (1) szasimi (1) szelet (1) szilva (1) szilvás lepény (1) szilveszter (1) szójaszósz (3) sztroganoff (1) szűzpecsenye (1) tagliatelle (1) tapas (1) tarja (1) tempura (1) tengeri (1) tészta (2) tilápia (1) tócsni (1) tojás (3) tökmagolaj (3) töltött sütőtök (1) tonhal (1) torta (1) torta di mlele (1) tükörtojás (1) túrós (1) túrós csusza (1) vacsora (2) vajhal (1) vargánya (1) velő (1) vese (1) vesevelő (1) vörös tonhal (2) wok (3) zeller (1) zöldség (3) zöldségek (2) Címkefelhő

Bejegyzések

2012.07.09. 22:35 snaci

Kacsamell erdei gombákkal

Még az erdei gombák szezonjának legelején vettem néhány szem vargányát, rókagombát és egy marék egészen apró újkrumplit a pécsi piacon. Ebből végül rozéra sült kacsamell mellé lett köret. A friss alapanyagokon kívül nem kell hozzá más mint egy kis só, olívaolaj és egy jó serpenyő.

 kacsa.jpg

A krumplikkal kezdtem. Közepes lángon, kevés olajon, az elején egy kevés vizet is aláöntve pároltam, pirítottam az egyszerűen csak megmosott burgonyaszemeket. Amikor már megpuhult és egy kis színt is kapott, félretettem.

A következő körben a gombákat pirítottam meg. A vargányákat feleztem, a rókagombák közül csak a nagyobbakat téptem hosszában kisebb darabokra. Kevés olívaolajon, erős lángon sütöttem, míg szép színt nem kaptak. Ezután mentek a krumpli mellé.

Végül következett a kacsamell és a darabka kacsamáj. A mell bőrös felét átlósan mindkét irányban beirdaltam, vigyázva, hogy a hús ne sérüljön. Közepes lángon sütöttem először bőrrel lefelé, majd megfordítva és ekkor sózva, oldalanként négy-öt percig. A sütési idő függ a mell vastagságától és a hőmérséklettől is, érintéssel, nyomogatással lehet a legjobban ellenőrizni, hogy mikor készült el a hús. A májat mellédobtam és figyeltem, nehogy kemény legyen. Amíg a kész kacsamell pihent néhány percet, felhevítettem a köretet, megsóztam, majd a felszeletelt hússal tálaltam.

Szólj hozzá!

Címkék: vargánya kacsamell rókagomba erdei gomba


A bejegyzés trackback címe:

https://timoandjulien.blog.hu/api/trackback/id/tr874638859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása