timo&julien

Míg az egyik szabad és intuitív, addig a másik alapos és hagyománytisztelő. Két lelkes szakács. Egy konyhában.

Címkék

áfonyalekvár (1) afrikai harcsa (2) alma (1) almás (1) bacon (4) bagett (3) bárány (2) belsőségek (1) boquet garni (1) bouquet garni (1) brazil dió (1) brokkoli (1) buggyantott tojás (1) bukta (1) burgonya (1) camembert (1) capellini (4) cézársaláta (1) chili (2) crostini (4) csiga (1) csiperke (1) csipsz (1) csirke (2) csirkemáj (1) csirkemell (3) csirkeszárny (1) csülök (1) cukkini (1) desszert (1) dió (1) édesburgonya (1) előétel (2) endívia (1) erdei gomba (3) falatkák (1) fasírozott (1) fasírozott töltelék (1) fehérbor (1) fehércsokoládé (1) feketekagyló (1) flammkuchen (1) fokhagyma (1) fokhagymakrém (1) fokhagymaszósz (1) földimogyoró (1) főzött vaníliakrém (1) füstölt csülök (1) garnéla (3) gemelli (1) Giorgio Locatelli (1) gomba (5) gombóc (1) grana padano (1) grill (2) grillezett tarja (1) grissini (1) gyöngytyúk (2) gyümölcstorta (1) hagymalekvár (1) hal (1) harcsapaprikás (1) hátszín (1) horvátország (1) húsgombóc (1) Jamie Oliver (1) jamie tészta (1) juharszirup (1) kacsamáj (2) kacsamell (3) kapia paprika (1) kecskesajt (1) kékkagyló (1) kifli (1) kifliburgonya (1) kínai (1) kistücsök (1) konfitálás (1) konfitált (1) könyv (1) körte (3) krokett (1) kuszkusz (1) lángos (1) laskagomba (2) lazac (1) lekvár (3) lencse (1) lepény (1) lepényhal (1) leveles tészta (3) leves (1) libacomb (1) libamájpástétom (2) maghőmérő (1) máj (1) mák (1) mandula (1) marha (2) mascarpone (1) medvehagyma (6) medvehagymapaszta (1) méz (1) mézeskalács (1) mozzarella (1) muffin (4) nyelv (1) nyúl (1) olajbogyó (2) omlós tészta (1) padlizsán (2) paella (1) palacsinta (1) pangasius (1) paradicsom (1) paradicsomszósz (1) parmezán (4) párolt káposzta (1) pástétom (1) peperoni (1) petrezselyemgyökér (1) piskóta (1) pisztráng (1) póréhagyma (1) rebarbara (1) ricotta (1) rizottó (1) rizs (1) rizstészta (1) rókagomba (1) rozskenyér (1) sajt (1) sajtmártás (1) scarmoza (1) serrano sonka (1) sertés (2) sertés szűzpecsenye (1) (1) sous vide (1) spagetti (3) spenót (3) sült gesztenye (1) sült gyümölcsök (1) sült krumpli (1) sült paprika (1) sült tarja (1) sütemény (2) sütőtök (3) szardella (2) szardínia (1) szasimi (1) szelet (1) szilva (1) szilvás lepény (1) szilveszter (1) szójaszósz (3) sztroganoff (1) szűzpecsenye (1) tagliatelle (1) tapas (1) tarja (1) tempura (1) tengeri (1) tészta (2) tilápia (1) tócsni (1) tojás (3) tökmagolaj (3) töltött sütőtök (1) tonhal (1) torta (1) torta di mlele (1) tükörtojás (1) túrós (1) túrós csusza (1) vacsora (2) vajhal (1) vargánya (1) velő (1) vese (1) vesevelő (1) vörös tonhal (2) wok (3) zeller (1) zöldség (3) zöldségek (2) Címkefelhő

Bejegyzések

2010.01.22. 13:00 snaci

A tarja is lehet rózsaszín

Talán a nyári grillezések hiányoznak már, talán csak a tarja volt szép a hentesnél, de megkívántam a grillezett húst zöldségekkel, és főként hagymás bazsalikomos paradicsomsalátával. 

 
Persze este hétkor, mínusz négy fokban nem álltam neki előkotorni a kerti grillsütőt, de még a bordázott öntöttvas serpenyőt sem vettem elő, mégis, egy jó teflonedényben, megfelelő hőfokon lehetett valami olyasmit csinálni ami hasonlított a nyáresti vacsorákhoz.
 
A jó félkilós tarját két szép vastag szeletbe vágtam, nem klopfoltam ki, csak alaposan bekentem olajos grillfűszerrel. Miután kallódott a szekrényben egy zacskó bolti fűszer, nem vettem a fáradságot, hogy magam készítsem el a keveréket, bíztam a bevált márkában. Pácolásnak sem nevezném azt az egy órát, amíg a megízesített húst egy kevés olajban pihentettem, de most ennyi is elég volt. A tarjaszeleteket teflonserpenyőben sütöttem, közepes erősségű tűzön, úgy három-négy percig oldalanként, majd újabb pihentetés következett. Az időt nem mértem pontosan, mindig a hús rugalmassága, feszessége alapján kell eldönteni, hogy elkészült-e.
 
 
A padlizsánt és a cukkinit ugyanabban a serpenyőben sütöttem meg, mint a húst, de előtte papírtörlővel kitöröltem, és egy kevés friss olajjal kentem ki. Ezúttal csak só került rá.
A salátát sem bonyolítottam nagyon: sonkahagyma, koktélparadicsom, bazsalikom, olívaolaj, citromlé, só és bors. Három nagyobb szem krumpliból egy kis hasábburgonyát is sütöttem mellé, aki kér alapon.
Tényleg szép volt a tarja, amit érdemes volt ilyen vastagon sütni, mert bár márványosan átszőtte a zsír, nem voltak benne vastagabb zsíros részek. Kívül kéreg pirult rá, de belül kifejezetten rozé maradt. Csak az a kis füst és a tücsökciripelés hiányzott…

Szólj hozzá!

Címkék: grill tarja


A bejegyzés trackback címe:

https://timoandjulien.blog.hu/api/trackback/id/tr131691514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása