timo&julien

Míg az egyik szabad és intuitív, addig a másik alapos és hagyománytisztelő. Két lelkes szakács. Egy konyhában.

Címkék

áfonyalekvár (1) afrikai harcsa (2) alma (1) almás (1) bacon (4) bagett (3) bárány (2) belsőségek (1) boquet garni (1) bouquet garni (1) brazil dió (1) brokkoli (1) buggyantott tojás (1) bukta (1) burgonya (1) camembert (1) capellini (4) cézársaláta (1) chili (2) crostini (4) csiga (1) csiperke (1) csipsz (1) csirke (2) csirkemáj (1) csirkemell (3) csirkeszárny (1) csülök (1) cukkini (1) desszert (1) dió (1) édesburgonya (1) előétel (2) endívia (1) erdei gomba (3) falatkák (1) fasírozott (1) fasírozott töltelék (1) fehérbor (1) fehércsokoládé (1) feketekagyló (1) flammkuchen (1) fokhagyma (1) fokhagymakrém (1) fokhagymaszósz (1) földimogyoró (1) főzött vaníliakrém (1) füstölt csülök (1) garnéla (3) gemelli (1) Giorgio Locatelli (1) gomba (5) gombóc (1) grana padano (1) grill (2) grillezett tarja (1) grissini (1) gyöngytyúk (2) gyümölcstorta (1) hagymalekvár (1) hal (1) harcsapaprikás (1) hátszín (1) horvátország (1) húsgombóc (1) Jamie Oliver (1) jamie tészta (1) juharszirup (1) kacsamáj (2) kacsamell (3) kapia paprika (1) kecskesajt (1) kékkagyló (1) kifli (1) kifliburgonya (1) kínai (1) kistücsök (1) konfitálás (1) konfitált (1) könyv (1) körte (3) krokett (1) kuszkusz (1) lángos (1) laskagomba (2) lazac (1) lekvár (3) lencse (1) lepény (1) lepényhal (1) leveles tészta (3) leves (1) libacomb (1) libamájpástétom (2) maghőmérő (1) máj (1) mák (1) mandula (1) marha (2) mascarpone (1) medvehagyma (6) medvehagymapaszta (1) méz (1) mézeskalács (1) mozzarella (1) muffin (4) nyelv (1) nyúl (1) olajbogyó (2) omlós tészta (1) padlizsán (2) paella (1) palacsinta (1) pangasius (1) paradicsom (1) paradicsomszósz (1) parmezán (4) párolt káposzta (1) pástétom (1) peperoni (1) petrezselyemgyökér (1) piskóta (1) pisztráng (1) póréhagyma (1) rebarbara (1) ricotta (1) rizottó (1) rizs (1) rizstészta (1) rókagomba (1) rozskenyér (1) sajt (1) sajtmártás (1) scarmoza (1) serrano sonka (1) sertés (2) sertés szűzpecsenye (1) (1) sous vide (1) spagetti (3) spenót (3) sült gesztenye (1) sült gyümölcsök (1) sült krumpli (1) sült paprika (1) sült tarja (1) sütemény (2) sütőtök (3) szardella (2) szardínia (1) szasimi (1) szelet (1) szilva (1) szilvás lepény (1) szilveszter (1) szójaszósz (3) sztroganoff (1) szűzpecsenye (1) tagliatelle (1) tapas (1) tarja (1) tempura (1) tengeri (1) tészta (2) tilápia (1) tócsni (1) tojás (3) tökmagolaj (3) töltött sütőtök (1) tonhal (1) torta (1) torta di mlele (1) tükörtojás (1) túrós (1) túrós csusza (1) vacsora (2) vajhal (1) vargánya (1) velő (1) vese (1) vesevelő (1) vörös tonhal (2) wok (3) zeller (1) zöldség (3) zöldségek (2) Címkefelhő

Bejegyzések

2009.12.02. 23:22 snaci

Boucher padlizsánja konfitált libacombbal

Kíváncsi voltam, hogy Boucher töltött padlizsánszeletei a Der Chef blogján tényleg olyan finomak-e, mint amilyen jól kinéznek, úgyhogy ma vettem egy szép darab törökparadicsomot. A többi már magától jött. 

A padlizsánt elkészítettem a leírtak szerint. Nem kevés papírtörlő kellett, míg leitattam az olajat a megsült szeletekről, de megérte. A töltelék hozzávalói mondhatni véletlenszerűen jöttek össze: ami éppen a hűtőben volt. Fetát nem találtam ugyan, de volt egy kis orda sajt, egy darabka márvány sajt, egy kanál tejföl, egy kevés mascarpone, hozzá só és bors.

Közben észrevettem, hogy még mindig őrizgetek egy darab konfitált libacombot a hűtőben, és mivel három hete is elmúlt már, hogy eltettem, ideje volt kibontani a zsírból, hogy kiderüljön, ehető-e még egyáltalán. Úgy gondoltam, jó lesz a padlizsán mellé.
 
 
Jelentem, zsír alatt három hetet is simán kibírt a hús, de hogy hol a végső határ, azt tovább nem próbálgatnám. Az apró darabokra vágott combot úgy keltettem életre, hogy wokban egy kávéskanál barnacukrot karamellizáltam, majd rádobtam egy marék felszeletelt póréhagymát. A hússal összepirítottam, és amikor már jöttek a finom illatok, félretettem.
 
Tálalásnál két formázott fokhagymás pirítós közé kerültek a hagymás libaszeletek, díszítésnek kéznél volt egy kis fekete retek és némi aszalt paradicsom. Még egyszer köszönet Bouchernek az ötletért.
 

1 komment

Címkék: padlizsán konfitálás libacomb


A bejegyzés trackback címe:

https://timoandjulien.blog.hu/api/trackback/id/tr801570167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boucher 2009.12.03. 11:05:24

Nem semmi! Én készítek egy egyszerű kis tapast és ez lesz belőle! Profi munka :)
süti beállítások módosítása